Educació X Competències incompetent
Diari El Segre, 19.09.18
L’educació per competències ha començat aquest curs a tots els nostres centres. El nou sistema extermina les notes numèriques i les substitueix per un galimaties de frases on, per cert, resulta complicat indicar qui suspèn. Ara ja no s’avaluaran tant els coneixements de l’estudiant sinó les seves habilitats competencials. A més no s’entén massa que demana exactament el Departament amb això de les competències. En fi, que la majoria de professors anem bojos fent mil papers al respecte, però sospitant que el que el Departament realment ens demana es que rebaixem l’exigència i aprovem a més alumnes. El problema, i davant el nou galimaties entre frases, caselles, graelles i desenes d’aplicatius burocràtics, és que no queda gens clar com aprovar encara més. És obvi que això ha sorgit d’experts allunyats de l’aula, on pocs imparteixen classes i que regenten gasives entitats externes a l’aula. De fet l’educació per competències s’ha implantant sense un anàlisi contrastat ni un debat objectiu entre els professors de Secundària, ans al contrari, per real decret ens han complicat la nostra feina amb idees abstractes i allunyades de l’aula. Prego a la resta de professors crítics que es manifestin al respecte. Educar, eduquem tots, ensenyar sols uns pocs.
Professor de Ciències Geològiques - INS Bruguers de Gavà.
Delegat Sindical del Baix Llobregat.
Portal: http://secundaria.info
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Aquí pots deixar el teu comentari constructiu i per a qualsevol altra tema, ens veiem al camp